Demokratik, laik ve Atatürkçü gençlik yetiştirme anlayışı doğrultusunda önemli görevlerimiz olduğunun bilinciyle Sosyal Bilimler zümre derslerimizdeki temel yaklaşımımız;öğrencilerimize bilgi aktarmaktan ziyade bilgiye ulaşmalarını sağlamak ,aktif ortamlar yaratmak, özellikle projeler ve ödevler yolu ile öğrenci çalışmalarını ön plana çıkararak, kendi yetenek ve potansiyellerini keşfetmelerini, ilgi duydukları alanlara yönelmeleri ve toplum içinde kendini ifade eden, aklı ve mantığı ön planda tutan kendine güven duygusu gelişmiş bireyler olarak yetişmelerini sağlamaktır.
Temel hedefimiz ise, geçmişte yaşanmış olaylar ışığında bugünü anlayabilen, kendi ulusal inanç ve değerleri yanında farklı kültür ve inançları da tanıyıp bunlara hoşgörüyle yaklaşan, yaşadığı çevreye karşı duyarlı, iyi ahlaklı ve erdemli bireyler yetiştirmektir.
Bölümümüz; akademik başarısı yüksek , özgüvenli bireyler yetiştirmek, misyonuyla hareket etmektedir.
Bu yaklaşım doğrultusunda öğretmenlerimiz,
1. Her öğrenciye ulaşabilmek için öğrenme-öğretme yöntem ve tekniklerindeki çeşitliliği dikkate alır.
2. Öğrencileri düşünmeye, soru sormaya ve görüş alışverişi yapmaya özendirir.
3. Öğrencilerin fiziksel ve duygusal açıdan sağlıklı ve mutlu bireyler olarak yetişmesini amaçlar.
4. Kültürel kimliğimizi merkeze alarak, evrensel değerlerin benimsenmesine önem verir.
5. Öğrencilerin haklarını bilen ve kullanan, sorumluluklarını yerine getiren bireyler olarak yetişmesini önemser.
6. Öğrencilerin toplumsal sorunlara karşı duyarlı olmasını, bu sorunlara çözüm üretmesini sağlar.
7. Öğrencilerin öğrenme sürecindeki deneyimlerini kullanarak çevreyle etkileşim kurmasına olanak sağlar.
8. Periyodik olarak, öğrenci çalışma dosyalarına bakılarak öğrenme ve öğretme süreçlerinin akışı içerisinde değerlendirmeye olanak sağlar.
Bu dersle öğrencilerin, demokratik değerleri benimsemiş vatandaşlar olarak içinde yaşadığı topluma uyum sağlamalarını ve öğretim süresince edindikleri bilgiyi problem çözmede, eleştirel düşünmede ve yaratıcı düşünmede kullanmalarını sağlayacak donanımlar kazandırmayı amaçlamaktadır.
Sosyal Dersler Bölümünde Tarih, Coğrafya, Felsefe Grubu, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersleri bulunmaktadır.
Tarih
Günümüzde siyasi, sosyal, ekonomik ve teknolojik alanlarda yaşanan hızlı değişme, bireylerin ve toplumların karşılaştığı karmaşık sorunlar, toplumsal kalkınmada insan faktörü, insanlar arası ilişkiler ve toplumsal değerler tarih öğretiminin önemini artırmıştır.
Öğrencilerimizin dünyayı anlama ve anlamlandırmada bilinçli vatandaşlar olarak yetiştirilmelerini sağlamada tarih eğitimi son derece önemlidir. Bu açıdan, tarihe duyarlı ve tarih bilincine sahip insan yetiştirmek okullarımızın temel amaçları arasındadır.
Bu doğrultuda öğretmenlerimiz güncel olayları sorgulayabilen, eleştirel düşünen, tarihsel empati kurabilen, bir konu hakkında kanıtları analiz edip kendi düşüncesini ortaya koyabilen bireyler yetiştirmeyi ön planda tutmaktadır. Tarih dersinde öğretmen bilgi kaynağı değil, bilgi dağıtıcı konumundadır.
Öğretmen öğrenme sürecinde farklı düşüncede kanıtları öğrencilerine sunabilmekte tartışma ortamı yaratabilmektedir. Öğrencilerimizin bir tarihçi gibi düşünebilmesi sağlanmakta ülkemizin ve toplumların karşılaştığı sorunlara çözüm üretebilecekleri ortamlar sağlanmaktadır.
Amaçlarımız
Coğrafya
Öğrencilerimizin 21. yüzyılı siyasal, ekonomik, kültürel ve ekolojik anlamda doğru yorumlaması, bunlarla etkileşiminde uyumlu ve bilinçli adımlar atabilmesi için öğrenci merkezli güncellik ilkesinin ön planda olduğu bir coğrafya eğitimine ihtiyaç vardır. Hızla artan teknolojik gelişmeler, özellikle bilgi-iletişim alanlarında yaşanan hızlı değişim, yerel, bölgesel, ulusal ve küresel etkileşimleri artırmıştır. Dünyanın herhangi bir yerinde oluşan çevresel bozulma, farklı ölçeklerde olmakla birlikte, dünyanın birçok yerinde etkisini hissettirebilmektedir. Öğretmenlerimiz coğrafya konularını günlük hayatla ilişkilendirmekte öğrencilerin günümüz dünyasını anlamaya yönelik bakış açıları geliştirmelerine yardımcı olmaktadır. Bu bağlamda öğrencilerimizin, coğrafya eğitimi ile dünyayı algılama, anlama ve değerlendirme açısından coğrafi bilinç kazanmalarına olanak sağlanmaktadır.
Coğrafya bilimi; günümüz dünyasından beslenerek yeni yaklaşımlar geliştirmesi gerekliliği açısından öğrencilerin, günümüz dünyasını anlamaya yönelik bakış açıları geliştirmelerine yardımcı olur.
Öğretmenlerimiz derslerini planlarken hazırladıkları etkinliklerde eleştirel ve yaratıcı düşünme, iletişim ve empati, problem çözme, karar verme, bilgi teknolojilerini kullanma, Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma, harita okuma, gözlem, arazi çalışma, coğrafî sorgulama, tablo, grafik ve diyagram hazırlama ve yorumlama, zamanı algılama kanıt kullanma becerilerini kullanılabileceği ortamlar oluşturmaktadır. Yine öğretmenlerimiz sınıf içi etkinlikler ile geliştirdiği becerileri pekiştirmek için ödev veya projeler vermektedir.
9 ve 10. sınıflardaki 2 saatlik zorunlu ve seçmeli coğrafya dersleri aşağıda belirtilen öğrenme alanlarına ait kazanımlardan oluşmaktadır
A. DOĞAL SİSTEMLER
B. BEŞERİ SİSTEMLER
C. MEKÂNSAL BİR SENTEZ: TÜRKİYE
Ç. KÜRESEL ORTAM: BÖLGELER VE ÜLKELER
D. ÇEVRE VE TOPLUM
Amaçlarımız
Felsefe Grubu
Felsefe öğretim programları içinde Felsefe grubu dersleri olarak Psikoloji, Sosyoloji ve Mantık bilimlerini içine alır. Felsefe dersi, Psikoloji bilimiyle bireyin önce kendi varoluşunu algılamasında, Sosyoloji bilimiyle toplumsal alandaki varlığını kavramada ve Mantık bilimiyle de düşünme becerileri elde etmede, sistemli düşünüş ve akılsal bilincin kazanılmasında her anlamda bireye hitap eden düşünme sistemidir.
Öğretmenlerimiz ders programını uygularken, öğrenme sürecinde ön bilgileri harekete geçirme, gelişim düzeyini dikkate alma, etkili iletişim kurma, nesneler, olaylar arasında ilişki kurmaya, uygulama ve değerlendirme süreçlerine dikkat etmektedir.
Öğrencilerin araştırma yapabilecekleri, sorgulayabilecekleri, keşfedebilecekleri, problem çözebilecekleri, çözüm ve yaklaşımlarını paylaşıp tartışabilecekleri ortamlar sağlanmaktadır.
Amaçlarımız
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
Din, insanoğlunun en temel ihtiyaçlarından birisidir. Öğrencilerimiz hayatta karşılarına çıkacak problemlerin çözümünde bu derse önem vermekteyiz. Bu derste dinler ve İslâm dinine ilişkin temel kavramları tanır. Din ve ahlâk hakkında doğru bilgi ve tutumlar kazanır. Dersin işlenişinde, laiklik ilkesi daima göz önünde bulundurulmaktadır. Din, vicdan, düşünce ve ifade özgürlüğüne önem veren bir yaklaşım benimsenmektedir. Öğrencilere, çeşitli inanç ve düşüncelerin bir farklılık değil bir zenginlik olduğu düşüncesi kazandırılmaktadır.
Amaçlarımız
Atatürk’ün “Lâiklik” ilkesine uygun, yaşayan dinler ve ahlâk bilgisi ile ilgili temel bilgileri kazandırmak; böylece Atatürkçülüğün, insan sevgisinin dinî ve ahlâkî yönden pekiştirilmesini sağlamak, din ve ahlâkla ilgili konularda akılcı ve eleştirel yaklaşım sergileyen, din alanında yetkin olan ile olmayanı ayırabilen, küreselleşen dünyada dinin birleştirici bir rolünün olduğunu kavrayan iyi, ahlâklı ve faziletli insanlar yetiştirmektir.