At İSTEK Schools, the educational process continues seamlessly. The majority of our 1st grade students at İSTEK Barış Primary School come from İSTEK Barış Kindergarten. There is a strong correlation between a child’s positive early childhood experiences and their adaptation and success in primary school.
Through the activities conducted in kindergarten, we support our children’s:
Motor skills development
Cognitive development
Social-emotional development
Language development
Self-care skills
To ensure a smooth transition to primary school, educational activities are integrated with our primary school curriculum. Literacy preparation is not limited to desk-based activities; it is incorporated into all learning experiences.
As part of literacy preparation, the following areas are addressed:
Visual Perception
Rhythm
Listening Skills
Sensory Education
Breathing Exercises
Pencil Control Activities
Book Activities
Sound Exercises
Reading and Writing: This program also emphasizes native language activities that support the inductive (bottom-up) approach, such as sentence completion, creating stories from pictures, tongue twisters, and riddles.
Eğitim-öğretim yılının 2. dönemi itibariyle “İLKOKULA İLK ADIM” programıyla çocuklarımız ilkokul sınıf öğretmenleriyle “Okuma-Yazmaya Hazırlık” çalışmalarına devam etmektedirler. Bu uygulama ile çocukların, ilkokula uyumları kolaylaşmakta ve öğrenme hevesleri artmaktadır. Program sayesinde çocuklarımız hem ilkokulun fiziki ortamını tanıma fırsatı buluyor ve güven duygularını pekiştiriyorlar hem de okuma-yazma sürecine başlangıç yaparak sesleri tanımaya başlıyorlar. Öğrencinin merkezde olduğu çalışmalara paralel olarak
İlkokula Hazırlık çalışmalarının diğer bir yönü ise anne-babalarla ilgilidir. Bir sonraki yıl çocuğu ilkokula başlayacak olan anne-babaların da ilkokul sürecine hazır olması önemlidir. Bu konuda anne-babalara yönelik rehberlik bültenleri gönderilir, ilkokula hazırlık seminerleri ve ilkokulu bilgilendirme toplantıları düzenlenir. Ayrıca; ilkokula hazır olma konusunda anne-babalar çocuklarının gelişimiyle ilgili sınıf öğretmeni ve rehberlik birimi tarafından bilgilendirilir ve desteğe ihtiyaç öğrencilere bireysel destek çalışmaları anne-babalarla işbirliği yapılarak gerçekleştirilir.