Türkçe-Edebiyat
Misyon
Ortaokul Türkçe dersinin genel amacı; Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ana dilini doğru kullanan, kendi kültürünü tanıyan ve dünyadaki kültürlere duyarlı, okuma alışkanlığı ve sistematik düşünme yetisi kazanmış bireyler yetiştirmektir.
Genel Hedefler
Öğrencilerimizin;
- Kazanımlar ve etkinlikler yoluyla okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerini geliştirmek,
- Türk dilinin kurallarını benimseyerek dilimizi doğru ve etkili şekilde kullanma alışkanlığı kazanmalarını sağlamak,
- Türk diline saygılı, günlük yaşamda dilin kullanımına özen gösteren bireyler olarak dili anlatım bozukluğu yapmadan iyi kullanmaya çalışma bilinci geliştirmelerini sağlamak,
- Okuma alışkanlığı kazanarak edebiyat zevki geliştirmelerine katkıda bulunmak,
- Yaşamlarının bütününde ve eğitimlerinin her alanında doğru düşünme ve sağlıklı iletişim kurma becerilerini geliştirmek,
- Sözcük dağarcıklıklarını geliştirerek dilin gücünü kavramalarını sağlamak,
- Türk kültürel mirasını, Atatürk ilke ve devrimlerini evrensel boyutta özümseyerek bunların sürekliliği için çalışma bilinci geliştirmelerine rehberlik etmek,
- Kendi seviyelerine uygun edebi eserleri seçebilme, edebi eserleri karşılaştırabilme ve edebi eleştiri yapabilme becerisi kazanmalarını sağlamak,
- Edebi eserlerin rehberliğinde kendine ve çevresindekilere güvenen ve saygı duyan bireyler olmalarını desteklemek,
- Dünya ve devlet gündemi takip edebilen, bilgili öğrenciler olarak yetişmelerine katkıda bulunmak,
- Girecekleri ulusal ve uluslararası sınavlarda başarılı olmalarını sağlamaktır.
Kazandırılmaya Çalışılan Temel Beceriler ;
- Eleştirel düşünme
- Yaratıcı düşünme
- İletişim kurma
- Problem çözme
- Araştırma
- Karar verme
- Bilgi teknolojilerini kullanma
- Girişimcilik
- Kişisel ve sosyal değerlere önem verme
Özel Hedefler
- 5-8. sınıf düzeyinde hazırlanan etkinlik planları çerçevesinde kazanımlara yönelik tam öğrenmeyi sağlamak,
- TEOG Sınavlarında Türkçe dersinde öğrencilerin başarılı olmasını sağlamak,
- Hafta sonu kursları ile öğrenci başarısını artırmak,
- Her hafta verilen hafta sonu ödevleriyle geri beslemeyi sağlamak,
- Yapılacak etütlerle öğrenci başarısını artırmak,
- İlçe, il ve Türkiye genelinde düzenlenen yarışmalarda (öykü, şiir, kompozisyon, münazara,...) dereceler almak,
- Sınıflar düzeyinde münazara ve panel etkinlikleri düzenleyerek öğrencilerimizin konuşma, dinleme ve tartışma becerilerini geliştirmek,
- Her öğrencinin en az bir çalışmasının farklı platformlarda sergilemek,
- Seviyelere göre değişen kitaplarla öğrencilerin okuma-anlama düzeyleri geliştirirken Türk ve dünya edebiyatının önemli eser ve isimlerini tanımaları sağlamak,
- Söyleşi ve atölye çalışmalarıyla öğrencilerin yazarlarla iletişim kurmaları sağlamak,
- Proje çalışmaları geliştirmek ve proje bazlı çalışma felsefesine yatkınlık kazanmak,
- Sosyal sorumluluk projeleri hazırlamak,
- Akademik Dürüstlük ve Dil Politikasının işlerliğine destek olmak, buna uygun çalışmalar hazırlamak,
- Ölçme-değerlendirme uygulamalarını çeşitlendirmek, sonuçları değerlendirme ve geri besleme çalışmaları yürütmek,
- Pano çalışmalarıyla kazanımları pekiştirmek,
- Derslik ortamlarını konu bazlı düzenlemek,
- Okul Kütüphanesinin işlerliği ve gelişimi konusunda çalışmaları desteklemek,
- Yapılan tüm çalışmaların kalıcılığını ve geliştirilebilirliğini sağlamak amacıyla arşiv çalışması yürütmek,
- Öğrencilerde değerler konusunda farkındalık kazandırmak amacıyla PDR Bölümüyle iş birliği yapılarak değerler eğitimini desteklemek,
- Tüm bölüm ve birimlerle iş birliği içinde çalışmaları yürütmek,
- Ortaokul Türkçe Bölümü Zümre Toplantı tutanağında bulunan proje konulara paralel planlanan gezi ve etkinliklerle kazanımları pekiştirmek,
- İstanbul genelindeki ortaokullara yönelik gerçekleştirecek “Armağan Öyküler Öykü Yazma Yarışması”nın dördüncüsünü hayata geçirmek,
- Okulumuzda geçmiş yıllarda düzenlenen Kitap Şenliği’ni geliştirerek gerçekleştirmek,
- Anma ve kutlama etkinliklerinde rol almak.
Etüt Çalışmaları
Planlanan etüt çalışmaları ile 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin eksiklerini tamamlayıp bilgilerin pekişmesini sağlamak amacıyla okul çıkışlarında etüt çalışmaları yapılmaktadır.